Qad aflahal Mu'minun..

Qad aflahal Mu'minun..
Qad aflahal Mu'minun..

Friday 26 August 2011

0 Berkasihan?

Ya Allahu~,
Sekiranya ia terbaik buat diriku,
engkau binalah satu tali yang dapat mengingat dua hati berlandaskan syariat Mu,

Ya Allahu~
Sekiranya ia memang taqdir buat diriku,
hendaknya engkau membimbingku agar tidak jatuh ke lembah kemaksiatan,

Ya Allahu~.
Sekiranya aku sememang layak untuknya,
adakah bisa aku menggalas tanggungjawab ke atas dia?

aku mengharapkan berkekalan, aku mengharapkan kasihan daripada-MU , aku berjiwa insan,
aku cuba menyorot aksara cinta, aku tiada upaya, jika terlekat padanya kalimat dusta daripada ku,
Tolonglah ya Allah.. sucikanlah ia,,, gantikan ia dengan cahaya Rabbani-MU.
Kan ku cuba menjaga mahkotanya daripada diambil.
kerna mahkota baginya ialah malu. Ya ALLAH.. Benarkan aku melindungi insan ini... daripada di panah segala macam propa dunia.. yang menyesatkan dan menggilakan lagi mebobrokkan.. Walaubagaimanapun.. aku berasa resah dan keluh .. jika dia bukan aku dan aku bukan dia.. siapakah yang dapat bertanya kondisi hatinya sama ada berdaya atau sebaliknya.. KU RAGUI seandainya.. tiada sempat untukku menhiruppi khatimah bernama CINTA.
YA rabbulIzzati~ dengarlah rintihan insan kerdil hamba hina lagi dina ini.. tidak layak memliki seorang insan 'abidah.. aku insan alpa.. aku insan pelupa.. aku insan lalai dalam mengingati-MU.. Jadikanlah istikharah ku dialogku kepada MU ya rabbi..
Baki perjalananku.. kian ku redah.. walaupun payah.. dugaan pun mencabar. Aku Cuba ... ya Allah.. kan ku cuba.. INSYA-ALLAH

No comments: