Qad aflahal Mu'minun..

Qad aflahal Mu'minun..
Qad aflahal Mu'minun..

Tuesday 8 February 2011

0 **Makin parah**





Sebnarnya, diri sndri berkata dusta,
iya tipu2 blaka..
ya rabbi pimpinlah daku k jlan mu yg lrus itu,
dlm stiap solatku,  ku baca Al-Fatehah
1001 mcm rahsia terlekat pdnya,,
pmbuka sgala prkara,
Maaflah whai pena2 ku..
mulut ini brjiwa dusta,
maka maafilah dia,
krna diriku yg mnanggung dosa,


Sepatutnya ku mmberitahunya,
di sgenap ruang maya ku mncari,
brbagai jnis hablur suci sudah kutemui,
oh rmbang mata utk memilihnya,
pahit duka riang tawa ku bicara bersama,
mngapa ini sering trjadi,
adakah ini cubaan?, nikmat? atau hmbusan madahan syaitan durjana sahaja?
selami shja ombak duri2 ksakitan itu untuk mncapai brbagai ubatan terplih,
sukarku menelan pnawar itu, krn ia memrlukan sgala mcm persediaan
rohani jasmani batin zahir,, brbagai jenis peringkat ku perlu tmpuhi,..
oh Tuhan sngguh derhakanya diri ni.

Berdayanya aku?. insan biasa bru shja mngenal erti hiburan maya
sanggupkah aku lari dri kessatan yg nyata tmpa lmbaian madah bicara
sungguhpun aku ingin kan kbhgiaan,,
ttpi aku juwa mahu keampunan,
bukankah aku hnya berbicara dan bukan mngmbil langkah apa2?
lmahnya dayaku utk mlakukan smua perkara ini
Ya Allah , bantuilah aku mnghilang kan rasa M.R.R ini... sdlam2nya,,
agarku tdak hnyut dlm lautan piranha yg hnya ingin mracik2 dgingku hngga terbelah dua,
berdasarkan firmannya yg ku petik dri surah al-A'raf
“Bukankah aku ini Tuhanmu? Maka semua (roh manusia) menjawab: ‘Benar, kami (Engkaulah Tuhan kami) menjadi saksi.”
Al-A’raf : 172
ya ku tlah brjanji...utk mtaati prntah PENCIPTA-ku

Pengayun buayan ku..
berjuta,, bintang yg trgntung di langit tdk mnyamai bilangan kesyukuran ku kpd mu
yg tlah mndidik dan mentarbiah serta mmbesarkanku dgn izin-Nya,
berjayakah aku mnyahut cbaran org tua ku,
yg inginkanku lari dari arus sesatan duniawi,
kdg2 ombak itu mnarik ku...scara kras,,
ahh.. bgitu mlang nsibku,,
ku pinta sbuah prahu usang dri-Mu ya Allah,
supaya aku dpt brlabuh di pulau indah,
yg dipnuhi dgn sgala rahmah,,

Nukilan dari hati bernama insan,
terokailah luahan hsil dri perahan ktua anggota,
inti pati mnerpa ku scara tiba2,
ya Allah mengkurniakan ku bicara sbigini rupa,
Syukur terhdp mu Illahi terpadunya sgla kasih ini,
untuk smua hamba2mu yg kau cintai.

Insya-Allah Amin!~

No comments: